(kehilangan)

aku kehilangan kau. entah sudah berapa Purnama. aku kecarian kau.

tak bisa kutemukan di dasar Sungai. tak ada kuhirupkan di gemerutuk Embun semampai. tak pula muncul kau tatkala Angin dan Langit menyemai.

aku kehilangan kau. entah sudah berapa putaran Surya. aku kehilangan kau.

tiada serantaian Harap mengandai. tiada seintipan Selendang Fajar di Ujung Cakrawala melambai. tiada Bunga dan Ibu yang setia merangkai.

aku kehilangan kau. entah ada berapa lama. aku kehilangan kau. dan cemerlang serupa raib menghampakan tiada.

Leave a Reply

